Belangrijke info!

Mocht u vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen per mail of telefoon. Wij beantwoorden graag al uw vragen.
Van de
meest gestelde vragen hebben we hieronder vast een overzicht gemaakt met de antwoorden. Wij raden iedereen aan deze informatie door te lezen voor het bestellen. 

Hebben jullie een fysieke winkel?
Nee. Wel hebben we een hele leuke showroom waar we u bijna het volledige assortiment aan meubels kunnen laten zien, en tevens allerlei decoratie die we verkopen voor JWM lifestyle. Onze showroom is gevestigd aan de Hekweg 12 in Geesteren (GLD). We zijn op vrijdag en zaterdag geopend van 9.00 tot 17.00 uur. In coronatijd alleen op afspraak. 

Bezorgen jullie ook?
Jazeker. We hebben een eigen bezorgservice, en rijden 2 keer per week een route door Nederland en Vlaanderen. Onze bezorgers brengen de meubels bij u binnen en monteren ze waar nodig. Zie voor meer info de pagina 'Levering/betaling' Houdt u er rekening mee bij het bestellen, dat een meubel bij u naar binnen past? Bij eettafels kan de poot altijd los van het blad. Bedden zijn ook altijd demontabel. Bij twijfel, neem gerust contact met ons op.

Is bezorging gratis?
Nee, dat zou ook niet kunnen met de prijsstelling van onze meubels. We rekenen voor bezorging alleen de kostprijs. Dus alleen wat het vervoer werkelijk kost (chauffeur, brandstof e.d.) en proberen de kosten zo laag mogelijk te houden door goed te plannen en efficiënte bezorgroutes te maken. Voor het bezorgen nemen we ongeveer 3 weken voor levering contact met u op om een bezorgmoment te bespreken. Zie voor meer informatie ook de pagina 'Levering/betaling'

Kunnen de meubels ook worden afgehaald?
Jazeker! Dit kan op vrijdag en zaterdag aan de Hekweg 12 in Geesteren (GLD). In coronatijd op afspraak. Zodra wij zicht hebben op de datum dat uw meubel klaar is, geven we dat z.s.m. aan u door.

Wat is de levertijd?
De levertijd wisselt gedurende het jaar. De actuele levertijd vermelden we bij ieder product.
Hier kunnen geen garanties aan ontleend worden. We doen ons uiterste best bestellingen zo snel mogelijk te maken en bezorgen, maar kunnen niet garanderen dat we nooit met overmacht te maken krijgen, zoals personeelsuitval bij ziekte. Deze levertijd is voor alle maatwerk producten gelijk. Artikelen zonder levertijd vindt u in de categorieën ‘Uit voorraad leverbaar’!, 'Accessoires', en 'Kleurstalen'. Voor meer informatie zie ook de pagina Levertijd

Wanneer en hoe kan ik betalen?
Wij bieden u de mogelijk om een bestelling direct te betalen in de webshop via Ideal, waarbij wij 1% korting geven. Als u liever betaalt bij levering, omdat u de meubels eerst wilt zien, hebben we daar alle begrip voor. Wel vragen we dan een aanbetaling van 25% van het orderbedrag, welke u via Ideal in de webshop kunt voldoen. De resterende 75% kunt u dan bij levering aan de chauffeur betalen, of bij afhalen in de showroom. Zie voor meer informatie ook de pagina 'Levering/betaling'

Kan ik nog per telefoon, email of in de showroom een bestelling plaatsen?
Jazeker. We kunnen ons voorstellen dat u dat prettiger vindt. Omdat u dan direct al uw vragen kunt stellen en we met u kunnen meedenken. Hierna plaatsen we de bestelling alsnog voor u in onze webshop. Dat is nodig voor een foutloze administratieve verwerking, en hierdoor krijgt u ook automatisch het benogidge besteloverzicht in uw mail.

Geven jullie ook interieuradvies?
We proberen zo veel mogelijk met u mee te denken vanuit onze ervaring met meubels, kleuren en inrichten, en kunnen u ook allerlei voorbeeld-, sfeerfoto’s en klantenfoto’s laten zien. Zie hiervoor bijvoorbeeld de pagina Huisje Sfeer in Huis We zijn echter niet afgestudeerd binnenhuisarchitecten of in te huren voor advies ter plaatse.

Maken jullie ook meubels op maat?
Alle meubels uit ons assortiment kunnen we in bijna iedere gewenste maat voor u maken.
Staat een maat er niet bij, dan kan het soms zo zijn dat er technische beperkingen zijn die dat verhinderen. Neemt u gerust contact met ons op, dan kunnen we voor u bekijken wat er mogelijk is.
Maatwerk aanvragen op basis van tekeningen of foto’s kunnen we tijdelijk niet aannemen i.v.m. te hoog opgelopen levertijd.

Mijn gewenste maat staat niet bij de maatopties. Wat nu?
Stel u wilt uw salontafel 110 cm lang hebben, en bij de opties staat alleen 100 en 120 cm, dan kunt u 1 maat groter (120 cm) selecteren, en ons  daarna een berichtje sturen met de juiste lengtemaat (110 cm). Dan zorgen wij dat dit doet goed doorkomt naar de werkplaats. Doet u dat wel zo snel mogelijk, zodat u niet het risico loopt dat de bestelling al in productie is. De gewijzigde maat is pas definitief als we u dit per mail hebben bevestigd. 
Staat de gewenste maat niet in de optielijst, bijvoorbeeld een afwijkende hoogte? Dan kunt u het beste contact met ons opnemen, zodat wij kunnen kijken of de gewenste aanpassing technisch mogelijk is. 

Kunnen meubels ook in oud hout geleverd worden?
Onze meubels zijn standaard van nieuw hout gemaakt. Door onze manier bewerken en kleuren hebben ze vaak al een robuuste en oude uitstraling.
Vaak kunnen we een meubel nog wel in oud hout leveren. Dit gaat dan op basis van beschikbaarheid en prijstoeslag. Als het technisch mogelijk is, en we oud hout op voorraad hebben, staat dit bij de kleuropties vermeld.
*Momenteel is oud hout nog niet aan de productopties toegevoegd. Dit zal in de komende tijd geleidelijk toegevoegd gaan worden.*
U ziet dan bijvoorbeeld staan, ‘Antieklicht oud hout’ i.p.v. Antieklicht. Dan wordt dezelfde kleurolie Antieklicht gebruikt als bij nieuw hout, echter dan toegepast op oud hout. Let op dat de de uiteindelijk dan een tint donkerder is dan op nieuw hout. Dat komt omdat we werken met niet-dekkende kleurolie en oud hout van zichzelf donkerder is dan nieuw hout. Er is bij oud hout ook meer variatie mogelijk in structuur en kleurnuance, waardoor een kleurstaal logischerwijs een minder nauwkeurige indicatie zal geven van het te ontvangen meubel.

Ik twijfel over de kleur, wat nu?
U bent van harte welkom om de meubels en kleuren te bekijken in onze showroom aan de Hekweg 12 in Geesteren (GLD). In coronatijd kan dit alleen op afspraak op vrijdag en zaterdag. U kunt hiervoor het beste even telefonisch contact met ons opnemen.
U kunt nu ook via de webshop een Kleurstaal bestellen. Deze houden we nu standaard op voorraad, waardoor u deze binnen enkele dagen in huis heeft (afhankelijk van de drukte bij de pakketdienst).
Ook kunt u nu klantenfoto's bekijken op deze pagina: Huisje Sfeer in Huis


Kan ik een cadeaubon bestellen?
Jazeker. Met de komst van de webshop is dat zelfs veel makkelijker en leuker geworden, en kunt u de cadeaubon per mail laten bezorgen bij de begunstigde, samen met een leuke persoonlijke boodschap. Hij/zij krijgt dan de bon met code van ons en kan deze gebruiken bij het plaatsen van een bestelling.

Leveren jullie ook aan bedrijven?
Dat is zeker mogelijk. Maar niet als het doel wederverkoop, of opname in een catalogus is. Wij richten ons voornamelijk op particulieren, en zouden het niet eerlijk vinden als bepaalde mensen meer voor ons product moeten betalen omdat zij toevallig via een wederverkoper bij ons product terecht zijn gekomen. Wij staan voor de kwaliteit van de producten die we leveren, en voor de prijs waarvoor we dat kunnen doen. Ook is het niet ons doel om een grote fabrieksmatige meubelfabrikant te zijn. Dat strookt niet met onze persoonlijke en menselijke manier van werken.

Geven jullie ook korting?
Meestal is dat niet mogelijk, omdat we met kleine marges werken. Wel zullen we zo nu en dan actie’s hebben op een bepaald product. In de categorie 'Uit voorraad leverbaar!' vindt u wel artikelen met korting, zoals bijvoorbeeld showroommodellen.

Zit er garantie op jullie meubels?
Uiteraard geven wij garantie op onze meubels. Wel is het belangrijk om te weten dat wij met (vaak dik) massief hout werken om het unieke robuuste en stoere karakter te verkrijgen waar Huisje Sfeer meubels om bekend staan. Massief hout blijft altijd iets werken als gevolg van schommelingen in de luchtvochtigheid in huis. Met name in de winter kan het wel eens te droog worden in huis, en is het belangrijk dat u het vochtniveau op peil houdt, door bijvoorbeeld een waterbakje aan de radiator te hangen. Te lage luchtvochtigheid kan leiden tot scheuren in hout. Hoewel dit meestal niet hinderlijk is, omdat onze houtsoort van zichzelf al robuust is.
Ook is hout een product dat leeft, waardoor iedere plank weer net iets anders eruit ziet, en ook niet 100% vormvast is. Een klacht die voortkomt uit de natuurlijke aard van het product, en dus ook opnieuw zou optreden bij vervanging/herstel van het meubel, valt daarom logischerwijs niet onder garantie. Gelukkig komt dit zelden voor. Sterker nog, onze klanten kunnen onze meubels vaak juist waarderen omdat ze niet zo steriel, strak en saai zijn als een stalen of kunststof meubel van bijvoorbeeld Ikea!
Hout leeft en geeft sfeer, en robuust hout van Huisje Sfeer, des te meer!

Hebben Huisje Sfeer meubels onderhoud nodig?
Dat hangt af van het gebruik. Al onze meubels zijn afgewerkt met een sterke hardwaxolie, en zijn vocht- en vuil werend. Voor oppervlakken die intensief gebruikt worden zoals eettafels en salontafels, adviseren wij 1-2 maal per jaar een laagje Onderhoudsolie aan te brengen. Hiermee is uw meubel optimaal beschermd tegen vocht en vuil. Bovendien kan de onderhoudsolie oppervlakkige krasjes wegwerken. Onderhoudsolie aanbrengen op decoratieve meubels die weinig belast worden, is niet perse nodig, maar kan ook zeker geen kwaad.
Onze meubels kunnen vochtig afgenomen worden met water en natuurlijke zeep (beter geen agressieve schoonmaakmiddelen). Voor het verwijderen van vlekken raden wij onze intensiefreiniger aan. Deze verwijderd hardnekkig vuil, maar is ook ontworpen om het meubel niet aan te tasten.

Kunnen Huisje Sfeer meubels buiten gebruikt worden?
Ja en nee. Het meubel en de hardwaxolie waarmee we de meubels hun kleur geven, zijn niet ontworpen voor buiten gebruik. Het meubel zal buiten sneller verkleuren en slijten, en er is kans op speling tussen verbindingen door de wisselende weersomstandigheden.
Sommige van onze klanten plaatsen de meubels wel buiten onder een overkapping, waardoor ze in ieder geval niet nat regenen. Dat is mogelijk. Maar uiteindelijk zal het meubel en de kleurlaag daar ook sneller slijten dan bij binnen gebruik. Buitengebruik van onze meubels is daarom op eigen risico en kunnen we geen garantie op geven.

Mijn meubel is beschadigd. Wat kan ik doen?
Oppervlakkige krasjes kunnen vaak weggewerkt worden met onze onderhoudsolie.
Voor een dieperliggende kras, waarbij de kleurlaag eraf is, of bijvoorbeeld een hoekje dat eraf gestoten is, verkopen we ook losse potjes kleurolie. Deze vindt u bij  'Accessoires en onderhoud' U kunt hiermee een kaal plekje aanstippen, met bijvoorbeeld een wattenstaafje.
Een defect, welke niet is veroorzaakt door verkeerd gebruik, repareren of vervangen wij uiteraard onder garantie.

Restaureren jullie ook oude meubels?
Nee, dat is helaas niet ons vakgebied.

Kunnen jullie een bestaand meubel een andere kleur geven?
In theorie wel. Maar in de praktijk gaat er zo veel tijd zitten in het kaalschuren van een meubel, dat een nieuw meubel maken goedkoper is.
Als u zelf een bestaand meubel wilt kleuren in een Huisje Sfeer kleur, dan kunt u bij ons een potje kleurolie bestellen. Zie hiervoor de pagina 'Accessoires en onderhoud'

Kan ik Huisje Sfeer inhuren voor het ter plaatse maken van bijvoorbeeld een inbouwkast?
Nee, we hebben ons bedrijf en ons gereedschap hier helaas niet op ingericht.

Kan ik een bestelling annuleren?
Als we nog niet begonnen zijn met de productie, kunt u een bestelling vaak zonder probleem annuleren. U kunt hiervoor het beste een mailtje sturen naar bestellingen@huisjesfeer.nl
Of telefonisch contact opnemen via 06-41919408. Dan kijken wij dit z.s.m. voor u na. Als het mogelijk is ontvangt u uiteraard het reeds betaalde bedrag retour. Als al begonnen is met de productie van uw meubel, kan deze helaas niet meer kosteloos geannuleerd worden. Neemt u gerust contact met ons op bij vragen.

Kan ik een bestelling nog wijzigen?
Als we nog niet begonnen zijn met de productie, kunnen we vaak zonder probleem een bestelling voor u aanpassen. Als u producten wilt toevoegen aan uw bestelling kan het zijn dat we u moeten opschuiven in de planning, omdat anders bestaande planningen en bezorgafspraken in de knel komen, door de extra tijd die het vergt om de extra meubels te maken, die niet niet waren opgenomen in de oorspronkelijke planning. Neemt u gerust contact met ons op.

Kan ik een bestelling retourneren?
De meeste van onze meubels worden speciaal voor u op maat gemaakt. Daarom geldt er in principe geen wettelijke 14 dagen bedenktijd en recht van retour bij kopen op afstand. Voor ons is een maatwerk meubel namelijk bijna niet meer opnieuw verkoopbaar, omdat er tienduizenden maat en kleurvarianten mogelijk zijn, en zelden 2 keer exact hetzelfde product besteld wordt. Gelukkig komt het vrijwel nooit voor dat iemand niet tevreden is. Mocht u om wat voor reden dan ook niet tevreden zijn met uw meubel, of zich vergist hebben in de maat of kleur, dan kunt u altijd contact met ons opnemen en doen we ons uiterste best om samen met u tot een oplossing te komen.
Op (ongeopende) verpakkingen onderhoudsproducten, meubelbeslag, en kleurolie geldt uiteraard wel het recht van retour bij kopen op afstand. Hier gelden de standaard wettelijke bepalingen voor bijvoorbeeld bedenktijd, zoals opgenomen in onze algemene voorwaarden.

 
K41
K40
K39
K38
K37
K36
K35
K34
K33
K32
K31
K30
K29
K28
K27
K26
K1
K2
K3
K4
K5
K6
K7
K8
K9
K10
K11
K12
K13
K14
K15
K16
K17
K18
K19
K20
K21
K22
K23
K24
K25